Biten..

JAg är ordentligt biten nu! Av agilitybiet=D
Var uppe på klubben en sväng idag, gud vad kul jag och Djingis hade.
Körde de övningar vi gjorde på kursen, så att vi slipper träna på sånt som redan är genomgått på kurstillfällerna.
Det är ju bara att passa på när vi är 5 st på kurse natt suga till sig så mkt tips och så som möjligt.
Vivvi, instruktören sa även att kursen kommer vara anpassad för varje ekipage, toppen tycker jag och ska verkligen köra på nu=D
När jag och Djingis hade kört ett tag gick jag bort till "fika-bordet" för att ta mig en kopp kaffe och tjöta lite.
Kvinnorna var väldigt trevliga och frågade om Djingis var klubbens nya agilitystjärna. De hade tyckt att det såg hur bra ut som helst när vi körde! GÖTT!!
Efter fikat forsatte vi och de andra körde lydnad. De avlossade även 5 skott, Djingis han brydde sig inte alls snarare var hästarna i hagen intressantare=D detta bådar gott.
Stannade kvar och tittade på lydnadsekipakegen, hur duktiga som helst var de och man blir ju bara SÅÅÅ imponerad och framför allt inspirerad.
Får se om jag hinner åka upp till klubben imorgon, men då bara för passivitetsträning och lite rallylydnadsträning.
Zonic han får följa med husse till jobbet. Efter en dag där är vovvarna trötta i både huvud och kropp så det är skönt att Robin kan ta med sig Zonic dit för att få passivitetsträning och att man faktiskt inte behöver skälla på allt och alla.

När jag kom hem kände jag att det var dags för att byta till sommardäck på bilen, sagt som gjort.
Djingis hängde med mig hela tiden, lös och skötte sig ypperligt, gick tilloch med och la sig i buren.
DEssutom hann jag med att städa, vilket jag har skjutit upp nu i kanske 2 veckor, har bara inte orkat men idag tog jag tag i det och det är så skönt nu när det är överstökat=D

När husse och Zonic kom hem tog jag ut Zonic på bakgården för att träna tunnel och slalom med honom. Måste ju börja förbereda mig=P Blev lite linförighet och kontakt övningar.
Dagen avslutades med en lugn kvällspromenad och bastu! Perfekt avslutning på en fullspeckad dag.
JA en ledig dag var över och imorgon är det dags för jobb, men får ju trots allt den bästa belöningen när jag kommer hem, två super duper goa vovvar som möter en vid dörren och en underbar kille lite längre in i stugan=D
de gör det värt att jobba måste jag säga=D



(bild från i sommras)

Nu ska  jag ta o lägga mig i den nybäddade sängen!
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0