mycket att göra det senaste

Ja, som rubriken lyder så har jag haft mycket att göra och gjort mycket. Det är ju SÅ härligt med solen och all d-vitamin!
Nu ska jag minsann fylla på reservern ordentligt till vinter=D
Ja vart ska jag egentligen börja..

Långfredagen;  var jag och Djingis med Maria och Jade som sällskap på häxjakten i kungsbacka. En officiell agilitytävlig.
Det var så kul att se alla kipage och man blev minsann inspirerad! Kände bara att man ville ut på banan och hindrerna!
Var väldigt trevligt att sitta och tjöta med sällskapet, som vanligt vill säga!=D
Innan hoppklasserna tog jag, Maria och Sanna en promenad i skogen, det vart ju skönt i vädret som vi hade men inte så trevligt att få plocka två krypande fästingar på Dingan..BLÄÄÄ hatar dessa små odågor.
Det var i det läget jag bestämde att fäsinghalsbanden åker på vovvarna.
Utan att dp-gänget som var där hade tänkt på det, så hade vi hade nog med oss ett härligt gäng som promotade rasen..
Åter igen in i det kalla ridhuset såg vi hopploppen.
Grattis till alla som är nöjda med sin prestation och sitt resultat.
Kan ju bara säga att JAG VILL OCKSÅ!!
Zonic fick nöja sig med husses sällskap hemma, och måste säga att det är hur skönt att göra grejjer inviduellt med hundarna. Jag och Djingis har redan fått otroligt, suveränt bra kontakt det senaste tack vare agilityn.

Påskafton; Tog vi sovmorgon, det var vi förtjänta efter en lång långfredag=P
Åkte bort och lämnade Robins bil på reperation därefter åkte vi till Nol och skulle käka frukost/lunch och eftersom det var så gött väder tog vi en rulle var, robin en kebabrulle och jag en kycklingrulle. Vi satte oss utanför och glassade i solen med hundarna som fick lite av det som ramlade på marken (är ju lite kladdigt med rullar).
Efter det begav vi oss till brukshundklubben och körde lite med Zonic och som vanligt med Djingis.
Zonic vart lite för ivrig, som fick ta några hopphinder, tunnel och tvåpinnars slalom. Djingis var som vanligt helt underbar att jobba med och vi körde de hinder vi kan och mer handling däremellan.
Lite kul ändå att Robin tycker det är kul med agility och följer med till brukshundklubben=D då blir matte glad, gött med sällskap ju.
Efter en timma med träning kände vi oss nöjda och glada och framför allt var hundarna trötta så vi packade ihop och bevag oss hem för att snygga till oss för påskmiddagen hos Robins morfar.
Vi var på andra sidan stan i några timmar kasnek hade blivit mer om inte Robin hade fått ont i magen.
Kom hem och visade sig att Robin hade reagerat på något för han blev hur kass som helst, kasnke inte behöver någon vidare presentation av det kanske haha.
Vid halv ett fick även jag ont i magen och blev i samma såliga skick som Robin.
Den natten var verkligen inte trevlig kan jag ju säga men pricken över I:et var väl att hundarna även dom låg och spydde..
Vi kom fram till att det måste vart salladen i rullarna som vi fick matförgiftningen av.

Påskdagen; Ja låg vi inne hela dagen med fint väder ute=( tråk men måste man så måste man.
Vi som hade planerat att åka bort till Näset och gå på ekebacken och bara chilla vid havet.

Annandagpåsk; jag var fortfarande svag men det hindrade mig inte från att dra till agilitykursen.
Körduglig var man nog inte.. men jag kom fram säkert. Det var även skönt att komma ut i friska luften efter att ha nästintill suttit inlåst..
Vi fick lära oss långhoppet och slalom. Men jag coh en annan ´tjej ligger lite längre fram än de andra så vi fick köra flera hinder, vilket var ovanligt för en nybörjarkurs sa instruktören. Hon sa även att jag borde satsa på KM i augusti.
Vet inte vad jag tycker om det men det får tiden utvisa vad som sker.
när jag kom hem for jag och Robin för att hämta bilens hans.

Tisdag; packade lite...hatar att packa.. så gav upp ganska snabbt..

Onsdag; hade jag ett förmiddagspass så jag och Maria med JAde åkte upp till kungälvs bk för att träna lite.
Maria visade mig hur A-hindret gick till och Djingis klarade det galant. Han har ju inga rädslor den hunden=D
Var nog där i 4 timmar och var lagom mör i kropppen och trött i skallen.

Torsdag; Hade jobb i Alingsås, så jag och pappa åkte dit tillsammans, han lämnade av mig vid huset och for iväg till stugan. Senare kom han och hundarna för att hämta mig. Under tiden pappa var på Willys gick jag lite i alingsås och satte mig sedan utanför affärn och väntade, bra passivitetsträning..måste ta alla chanser som möjligt=D
Killarna skötte sig superduper bra. Bad dem ligga och sitta och det åkte förbi traktorer, gick förbi människor både nära och tittande folk.
Kom även fram en tjej som undrade om rasen. Zonic bjuffade bara en gång när hon kom fram och pratade och sedan gick han självmant fram för att lukta på henne. När hon försökte klappa Zonic, skällde han bara två gånger YEEYY!
Det märks att Zonic börjar mogna och bli tryggare.
När vi sedan kom till stugan gick jag på en ganska kort runda, avständsmässigt men tidmässigt blev den lång eftersom jag satte mig ner på några ställen och lät hundarna härja fritt och jag kunde sitta och filofisiera och reflektera lite.
Bra att ha sådana ensamstunder med.
Djingis han badade han, eller aa bada och bada han försökte la rädda pinnar, stenar och diverse saker från sjön. Han är så knäpp och underbar min lillstora dingis=D Zonic han härjade bland buskar och undvek allt vad vatten heter sen han doppat tassen pyttelite.
Jag blir så glad dom gångerna hundarna får en att skratta och verkligen, som jag har skrivit innan att de förgyller vardagen, ångrar inte en sekund att jag skaffade vovvarna.

Fredag; Sov över på stugan eftersom jag även denna dag hade ett jobb i alingsås. När jag var där och städade ringde de ifrån manpower och sa att de ville anställa mig igen. Snacka om att jag blev glad!! Äntligen kommer de riktiga pengarna komma in igen. Men kruxet var ju att de ville att jag skulle åka in till kontoret innan skiftet började 15:12. Så ilade fort som fan till stugan hämtade hundarna och körde fort som möjligt hem, gjorde iordning mig och stack iväg.
Det var så härligt att komma tillbaka till det jobbet igen och framför allt möta aalla som man saknat. Lite av en reunion=D
Så på måndag kör jag på dagskiftet. Lite tråkigt eftersom jag inte kan hjälpa till att flytta möbler och sånt till lägenheten men det klarar förhoppningsvis Robin och pappa galant.
Dessutom kommer  jag inte kunna jobba på städjobbet men veckan efter det ska jag köra på förmiddagspass och sedan åka på manpower jobbet. Kommer bli tufft men det behövs verkligen i min ekonomi.....

Lördag; idag alltså åkte jag med hundarna och Maria med Jade till brukhundklubben och agilerade.
Djingis fick lära sig släpet idagoch det funkade huuuuur bra som helst blev så lycklig.
Vi satte ihop en enklare bana som man kunde köra hel och även bryta upp i sektioner och träna.
Djingis tar de flesta hinder självständigt och handligen funkar bra.
Zonic fick hoppa och köra tunnel men jag blev så frustread på honom att jag kände att det bästa skulle vara att passivitetsträna honom istället så han fick tugga på ett bitben under tiden jag jobbade med Djingis.
Robin kom dit efter jobbet, åter igen trevligt att han VILL komma upp till bk.
Robin körde nog en halv timma med Djignis sedan frös han så han tog med sig dingan och åkte hem.
Tänkte träna med Zonic men det gick ju inte för sig han var ju så kär i Jadie så fick bli kontaktövningar istället.
När vi skulle dra oss kom det ett gäng av hundar vet inte vad det var för ras. Någonslags vattenapportör var det.
Vi kom till slutsatsen att det nog var en valp/kennelträff. När vi satte oss för att vila ut efter att ha plockat in hindrerna såg vi hur flera av dem som kom skrämde sina hundar på a-hindret, balansen och vippen. Onödigt, och så här i efterhand känns det som man borde sagt till.
Vi åkte till Maria på the hising island, åt pizza och tjöta.
Nu när jag kom hem är jag så trött i skallen att sängen kallar och inte alls packandet usch.. men måste verklgien ta tag i det..har ju undvikit det i en vecka nu haha

Blir nog förresten ingen finlandsresa för mig.
Zonic är anmäld till utställning på tjölöholmsslott och larv i maj, ska bli kul att börja ställa igen.
Bilder och film kommer kanske imon om jag inte har för fullt upp.

HA det så bra så länge!!
Kram

Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe, ja han är en liten terrorist lille Charlie!

Ja, det där med råtthundar lät som en logisk förklaring faktiskt=)

Nja, vi väntar på att lillen ska bli fin i pälsen efter demodexen, sen ska vi börja planera för lite utställningar! Ska ni komma på kennelträffen i Juli förresten? Såg att du anmält Zonic till lite utställningar, lycka till på dem, men det ska väl inte bli några problem med en sån snygg kille=)

Ha det så bra ni med!!

MVH Anna och Charlie

2009-04-21 @ 20:26:55
URL: http://dvargpinscherliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0