regn..

Imorse regnade det..Vilket det inte har gjort på ett bra tag. Konsigt nog, men det sprack som tur upp under dagen så man fick sin del av ljusterapi=D
Märker väääldigt stor skillnad på min pigghet, vill göra grejjer hela tiden och dessutom behöver man inte sova så länge för att känna sig pigg.

En sak som jag glömde skriva igår var att min kondition är verkligen kass!!
blev andfådd och fick håll efter en stunds springande på agilityn, visst att jag fortfarande är lite småsjuk men ändåå..fan vad konditionen har blivit kass sen  man slutade basketen för ett år sedan.
Får börja gå promenader i högre tempo så jag får upp flåset. dessutom ligger det i planeringarna att skaffa sig rollerblades och åka med killarna.
Mysket på G och planetar här på hemmafronten.

Blev förresten inget besök på brukshundklubben idag. Märkte att Djingis var super trött när jag kom hem från jobbet, sedan fick jag bekräftat att han inte sovit något efter att jag åkte vid nio tiden.
När han fått vila ut, gick jag ut en sväng och tränade på lite framåtsändande. Djingis börjar fatta galoppen nu=) så skönt att ha en kvicktänkt hund.
Mötte på en man med sin shipperke som sa att jag inte fick ha djingis lös längre i skogarna..hmm har koppeltvång i skog och mark redan börjat? jag trodde det inte började gälla föränn 30 april, någon som vet??

Far min berättade vid middagsbordet att Djingis inte hade dragit överhuvudtaget när de var på sin 40 minuterspromenad (som pappa tar varje gång han passar vovvarna)
Pappa var verkligen förvånad över att han inte drog och att pingu tillochmed lyssnade på honom.
Meen jag har ju verkligen tränat honom i att gå fint i koppel ett tag nu. Gött att det börjar ge resultat även med andra och inte bara med mig. Vovvarna har ju en tendens att BARA lyssna på mig.
Zonic hade "vart som vanligt" i verkstaden, sa robin och jag antar att "som vanligt" är skälla, buffa, springa runt och vakta..
Nee har bestämt att Zonic får vara på träningsläger i verkstaden nu en tid framåt bara husse går med på det=P men det tror jag, vi båda vill bli kvitt det beteendet och vad är inte bättre än att vara på en plats där man faktiskt möter massa folk om dagarna. super är det, bra att man faktiskt har en sådan möjlighet.
HAr även beslutat att jag ska lägga all lydnadsträning med Zonic på is och bara köra vardagslydnad och verkligen vara konsekvent. Måste´, måste jobba bort alla de dumma beteenden han redan har befäst.
Måste bara se till att alltid ha med mig köttbullar och leksak, så att matte blir bäst i hela världen.
Kasnke även åka upp till klubben och bara se på de stora läskiga hundarna.
Socialträning, socialträning och socialträning ska det bli nu framöver för Zonic. Kan nog bli väldigt bra även när vi flyttar eftersom det är så hundtätt område.

Efter middagen gick jag och robin på en bustur med killarna, kul när hela flocken är ute och leker=P
Men nu är det sängen, jobbar heldag imoron och sen är det långhelg! JIPPIEE, det behöver jag verkligen och sen hoppas vi på att smhi har rätt och att dte blir uppmot 20 grader varmt, håller tummarna.
Tills nästa gång; ha det så bra!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0