Läskigt!

Alldeles nyss när jag var ute på kvällsrundan med hundarna blev jag riktigt skrämd.
Vi har ju en fotbollsplan och en skogsväg bara 5 minuter från dörren där jag brukar rastaa och gå med hundarna lösa, så det bar av dit ikväll igen som så många kvällar.
När vi gått en bit och kommer till en typ korsning ser jag nåt röra sig intill buskarna..jag stannar till och ser efter lite först såg det ut som djingis men han var ju på andra sidan..tänker sedan att det är en till lösgående hund, men när varelsen tar några steg framåt ser jag att det är en räv! ja ni läste rätt, en RÄV!!
Så kallade in hundarna snabbt som bara den och kopplade dom. Tänkte bara på vilken tur jag hade att hundaran inte märkte räven, för jag vet inte hur det skulle ha slutat då. Mina killar har nog den största jägarinstiken nånsin, jag menar Djingis var 5 sm ifrån att fånga en fågel tidigare idag och Zonic blir ju galen av att bara se nåt röra sig..
Men jag undrar hur det skulle ha gått ifall hundarna sprungit efter räven..vad tror ni??
När vi sedan går uppåt igen möter vi en katt, när vi går på trottoaren upptäcker hundarna ett fågelägg som de såklart vill äta..Och till sist när vi är vid dagiset som ligger typ 300 meter från vårt hus flyger en uggla förbi!!
Man kan nästan tro att jag bor mitt ute i skogen någonstan!
Har jag kanske nämnt at det går rådjur precis utanför vårt hus och vi har mött på några på morgonpromenaderna, och som alltid har jag haft tur att hundarna inte märkt det.. Så nu det enda som saknas är att se en älg och grävlingen som Robin har sett..
Dagen har förövrigt varit mycket lugn eftersom matte har haft ett väldigt tungt huvud efter gårdagen..slänger in några bilder från när vi var på brukshundklubben häromdagen.




Zonic spanar efter svalor..

Kommentarer
Postat av: Sophia

Hur går det med uppdateringen?! ;) Utställningsresultat?! :D

2009-07-28 @ 10:48:53
URL: http://sophia-denovan.minwebbplats.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0