hej hej! ...

hej hej!
Lite ovantliget att jag skriver två gånger på en vecka, men nu ska jag verkligen ta atg i detta bloggandet, främst för att jag senare kan se vad vi har gjort och vad man har åstakommit.
Och för att inte förglömma er som läser så att det blir lite mer intressantare än ett inlägg per månad=)

Igår var jag och killarna på besök hos Sofia och Cooper. Det var länge sen sist då stackars Cooperlicus har varit skadad men som tur är börjar det bli bättre=) Hoppas hoppas verkligen han årethämtar sig helt nu den lilla krabaten.
Sofia, jag och the boys tog en rask promenad runt slättadamm, det gick mycket mycket fortare än vanligt kändes det som iaf, meen det kan ju bero på att man babblade så mkt att man inte mrkte av tiden...8-)
När vi kom in bjöds det på god fika och ännu mera tjöt=) Alltid bra att ha någon att prata hund med.
Djingis och Zonic var hur lugna som helst inomhus och detta verkade inte Cooper uppskatta då han ville busa och leka, och mina killar bara ignorerade honom. Det blev inte mkt gnabb dem emmelan heller!
Skönt att vovvarna funkar bättre och bättre ihop för varje gång man träffas och då om nån gång ser man om och hur mkt de små har utvecklats.
Det var verkligen en trevlig dag, tack Sofia och Cooper=) ibland är det verkligen gött att arbeta halvdag.
har låna bilder av mäster fotografen sofia, tack än en gång!


JAg, Zonic och Cooper solar.


Ståtliga Zonic


Alla tre samlade, undrar vad de tittar på.....---> GODIS!


Njuter av solen


Djingis fick syn på nåt.


När vi kom hem slockande killarna och sov fram tills kvällspromenaden som var händelserik..
Först möter vi en stor svart hund, måste bara säga att det är ganska ovanligt att vi möter någon överhuvudtaget på kvällsprommisen. Det mötet gick hur bra som helst lite smågruff från djingis men det är ju bevisat att svarta hundar inte är omtyckta av hundar med annan färg ;P
I slutet av promenaden när vi går uppför backen för att komma hem springer en chihauhau rakt emot oss och attackerar djingis. Jag försökte långt innan han kom fram att mota bort honom men han hann fram till Djingis så för att skydda mina hundar försöker jag stöta bort honom med mina ben, då händerna hade fullt upp med att hålla kopplerna.
I samma stund som jag stöter till "chico" knuffar djingis honom med aå han ramlar i backen men försöker komma åt djingis igen. VId det  laget kom ägaren och tog bort honom.
"chico" morrade och nafsade mot ägaren då han skulle lyfta upp honom och  gå därifrån. på vägen bort säger han: " du behöver ju inte sparka honom".
Detta fick jag dåligt samvete för, sparkade jag honom? Men jag gjorde ju det för mina hundars säkerhet OCH min.
Om jag nu hade stoppat honom med händerna kunde han ju ha bitit mig lr..?
A jag vet inte om det var rätt eller fel vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Ulle&Killarna

Du, jag hade gjort som dig. Chihuorhuor tål mer än man kan tro:)Det brukar räcka att bara fösa bort med benet, mot vilken hund som helst iof:)



2009-04-09 @ 15:58:14
URL: http://www.123minsida.se/killarnas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0