9 och 16 månader

Var ett bra tag sen sist igen.. Känns som att tiden inte riktigt räcker till.
Det nya jobbet tar mig på krafterna men det är härligt att ha ett bra jobb och veta att man kommer ha tillräckligt med pengar för att göra massa roliga grejjer med vovvsingarna=)
Jag och Zonic har redan börjat på rallylydnadskurs på sandenshundskola och så om två veckor börjar jag och Djingis en agilitykurs på kungälvs bk!=D JIppieee våren/sommaren kommer vara så härligt full med aktiviteter. Längtar bara tills allting kör igång på riktigt.
Rallylydnaden har vi gått på två ggr och det är hur roligt som helst tycker jag. Märker hur kontakten förbättras varje gång efter kursen på våran träningsplan är den ju hur bra som helst men där är ju ingen störning utom lite fågelkvitter och löv som blåser runt på marken. Nästa gång ska jag ta med mig båda hundarna och köra banan med båda två.

Robin och jag är nu mera lägenhetsägare och vi får flytta in nästa månad=D Äntligen ska vi få något eget och jag är säker på att vi kommer trivas hur bra som helst. Lägenheten ligger i Agnesberg som är väldigt lugn, nära skogen men ändå nära stan och Angereds centrum. Toppen bra för oss, robin vill ju ha närheten till stan och jag vill ha närheten till skogen och något lugnt ställe att bo på. Kommer bli super=D
Dessutom är det mååånga hundar i området så man kan träna på hundmöten och så varje dag. åhh kan inte beskrivas hur förväntantasfulla vi är.

Härom veckan fyllde jag 21 och blev därmed laglig i usa, vad det nu gynnar..=P Detta firades med goda vänners sällskap och melodifestivalsfinal.
Min åsikt är att fel låt vann. tyckte om EMD's låt och Agnes, men men vi får se hur de går i Moskva. Lite löjligt egentligen att man kollar på det men det är lite kluvet detdär. Det är bra underhållning samtidigt som det är sååå utjatat.
JA vi får la se vad det blir för cirkus nästa år, hoppas att de inte kör på samma linje som i år.

För någon helg sen åkte jag till mina föräldrars sommarställe med hundarna och det var hur underbart som helst att kunna ströva fritt i skogarna med hundarna lösa hela tiden. har bestämt mig att åka dit oftare framförallt nu när det börjar bli varmare och framför allt om man vill komma bort en helg.

Ja-a jag kan inte komma på något mer som har hänt..Men jag vet att många har efterlyst nya bilder på killarana så här kommer ett bildsvep.





















Djingis 16 månader






Zonic 9 månader






Har varit väldigt dålig med att ha med mig kameran på alla roligheter, och så har man ju det minnet man har att man inte kommer ihåg allt man gjort.
Men det var allt för oss för denna gången vi ses och hörs!
//Terésia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0